måndag 17 juli 2017

Tjänade 2389 kr på förrådet!

Den här månaden tog jag tag i förrådsstädningen på allvar. Vi har nyligen slagit ihop två hem och jag har en hel del saker över som inte får plats i lägenheten. Mer än du tror kan säljas på auktionssajt eller på Blocket.


Allt går förstås inte att sälja och en del saker ger så lite pengar att de inte är värt besväret. Jag tror att det var Isabella Löwengrip som i någon podd pratade om att tänka på att inte konsumera för mycket, men även sa att man ska tänka på VAD det är man konsumerar. Vad är andrahandsvärdet?

När jag konsumerar köper jag ofta designprydnader, antikviteter, samlarsaker etc. Dessa har ofta ett bra andrahandsvärde och när jag tröttnat kan jag sälja dem och till och med göra en liten vinst. Som med en aktie. :)

Den här månaden har jag fått ihop 2389 kronor på Tradera. Det räddar mitt sparande den här månaden som annars skulle ha blivit 0 kronor.

Jag har massor av mer saker i förrådet som jag ska sälja men nu tar jag paus. Bättre att invänta nästa lön så att folk kan buda ordentligt.

Vad har du i förrådet eller byrålådan som du kan förvandla till pengar? Semestern kanske är en bra tid att ta tag i en rejäl förrådsgenomgång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar