fredag 14 juli 2017

H&Ms kundtjänst och skärgårdsutflykt

Det första jag gjorde när jag vaknade idag var att gosa med min bebis och min sambo. De är det bästa som har hänt i mitt liv. Ingen rikedom går upp mot dem.

Efter att vi vaknat till ville min sambo ringa H&Ms kundtjänst. Hon ringer ofta dit och jag passar gärna på att göra Peter Lynch-spaningar. Idag gällde det två saker. För det första hade hon sett en ny klänning, men den fanns bara i en storlek. Efter en stund fanns den inte alls. Var den redan slutsåld? För det andra hade hon beställt två paket och nu undrade hon om det skulle gå att skicka returerna i bara ett paket?

Svaret på klänningen var att det troligen rörde sig om en äldre modell som kommit tillbaka från någon retur eller någon butik. Klänningen kommer inte tillbaka men telefonisten uppmanade henne att ändå hålla utkik i appen efter eventuella returer. Vad gäller paketet gick det naturligtvis bra att skicka returerna i ett paket så länge bägge retursedlarna var med. H&M har alltid trevlig personal i sin kundtjänst. Jag upplever dem som väldigt trevliga och hjälpsamma.

Efter det passade jag på att kolla nyheter på Placera. Skanska vinstvarnade och Clas Ohlsons försäljning steg 2% mot förväntade 5,6%. I går rapporterade Castellum och kom in bra men aktien gick ändå ner. Jag har inte orkat ta reda på varför?

Idag blir det ännu en nästan gratis skärgårdsutflykt med SL. Vi tar pendeltåg och buss ut till Dalarö. Den här månaden har vi haft väldigt många utgifter men nästa månad ser bättre ut. Då ska jag storspara och åka på semester till Österlen med lilla familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar